طرفداری | شایعات حاکی از آن است که به زودی شاهد بازسازی سه بازی اصلی سری God of War خواهیم بود.
اگرچه هنوز جزئیات دقیقی از این بازسازیها در دست نیست و بعید است که تغییرات بنیادینی مانند آنچه در نسخه اساطیر نورس سال 2018 این سری شاهد بودیم، در آنها رخ دهد، اما همچنان پتانسیلهای زیادی برای سونی وجود دارد تا با این بازیها کارهای هیجانانگیزی انجام دهد.
بدیهیترین تغییراتی که میتوان در این بازسازیها انتظار داشت، بهبود گرافیک و عملکرد بازیها است. انتقال این بازیهای قدیمی به پلیاستیشن 5 به معنای استفاده از جلوههای بصری پیشرفتهتر، رزولوشن بالاتر، نرخ فریم ثابتتر و ویژگیهای گرافیکی مدرنتر مانند بافتهای باکیفیت و دید بیشتر است.
اما پرسش جالبتر این است که چگونه میتوان با این بازسازیها، گیمپلی یا حتی داستان این بازیهای کلاسیک را ارتقا داد. شاید بتوان سلاحهای جدید، طرحهای کنترل متفاوت، صحنههای سینمایی جدید یا حتی دیالوگهای اضافی به بازی اضافه کرد تا عمق بیشتری به عناصر مکانیکی و روایی بازیهای اصلی ببخشد.
البته، این نوع تغییرات بسیار جاهطلبانهتر هستند و ممکن است نتیجه عکس داشته باشند، اما حداقل یک راه وجود دارد که این محتوای جدید میتواند به سه گانه اصلی و کل سری God of War کمک کند.
بازسازی God of War و ارتباط بین داستان یونان و نورس
در پایان بازی God of War 3، کریتوس به نظر میرسد که با فرو کردن تیغه المپوس در بدن خود، جان خود را فدا میکند. اما در صحنه پس از تیتراژ، ردی از خون نشان میدهد که او زنده مانده است.
اگرچه در بازی God of War سال 2018 تأیید میشود که کریتوس زنده مانده است، اما توضیح دقیقی در مورد اینکه چگونه این اتفاق افتاده، ارائه نمیشود.
نحوه انتقال کریتوس از اساطیر یونانی به اساطیر نورسی، که موضوع بحثهای زیادی بوده، عمدتاً به تفسیر مخاطب واگذار شده است. سالهای بین ماجراجوییهای او در یونان و زندگی جدیدش در اسکاندیناوی، تنها در ارتباط با فیه و آترئوس روشن میشود.
این رویکرد تا حدودی منطقی به نظر میرسد، زیرا دوران جدید God of War قرار است یک شروع تازه برای کریتوس باشد و باور اینکه او بتواند از اساطیری به اساطیر دیگر برود، چندان دشوار نیست. اما همچنان، پُر کردن این شکاف میتواند جذاب باشد.
نشان دادن اینکه چگونه کریتوس به اسکاندیناوی رسیده است، حتی اگر به صورت خلاصه باشد، میتواند جذاب باشد. مثلاً میتوان در یک صحنه جدید نشان داد که کریتوس زخمی در حال عبور از اروپا است و تلاش میکند با جراحات خود کنار بیاید.
همچنین میتوان با نشان دادن ورود کریتوس به سرزمینهای نورسی، به جدول زمانی بازی روشنایی بیشتری بخشید. این کار به تعیین مدت زمان حضور او در این منطقه جدید کمک میکند.
اما هرگونه جزئیات اضافی فراتر از این صحنهها یا اشارههای کوچک، میتواند پیچیدگیهای غیرضروری به داستان اضافه کند.
سری God of War دارای یک جذابیت خاص است که داستان را یکپارچه نگه میدارد. اگر بخواهیم به طور دقیق به ارتباط بین اساطیر یونانی و نورسی بپردازیم، ممکن است با تناقضاتی روبرو شویم که حل آنها دشوار باشد. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است تا حدودی ابهام در داستان حفظ شود.
در کل، بازسازیهای God of War میتوانند فرصتی عالی برای پر کردن شکافهای داستانی و ایجاد ارتباط بین دو دوره مهم از زندگی کریتوس باشند. با این حال، مهم است که تغییرات ایجاد شده به گونهای باشند که به جذابیت اصلی بازیها لطمه نزنند.