مطلب ارسالی کاربران
تاریخچه Metal Gear (قسمت چهارم )
Metal Gear Solid
سازنده: Konami Computer Entertainment Japan – Digital Dialect
ناشر: (Konami (PS) – Microsoft Game Studios (PC
سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری
پلتفرم: PS – PC
پورت شده برای: Ps3 – PSP – PSVita
تاریخ انتشار: ۳ سپتامبر ۱۹۹۸
کوجیما، ایتدا در فکر ساخت قسمتی از این سری بانام Metal Gear3 بود که در سال ۱۹۹۴ برای کنسول ۳Do (یک کنسول قدرتمند نسل پنجمی ساخته ی شرکت پاناسونیک و…) عرضه شود اما به دلایلی حمایت سازندگان از این کنسول کم شد و ایده ی خود را برروی پلتفرم PS (اولین کنسول سونی) پایه گذاری کردند.کوجیما اسم پروژه ی خودرا به Metal Gear Solid تغییر داد و کار برروی MG3 را متوقف کرد زیرا بر این عقیده بود که دو عنوان اول سری که برای MSX2 عرضه شد، چندان شناخته شده نیست! او نام Solid ( به معنای جسم – توپر – سه بعدی) انتخاب کرد زیرا توانسته بود توسط گرافیک سه بعدی کامپیوتر، یک تجربه ی سه بعدی از MG به ارمغان بیاورد، همینطور بازگشت سالید اسنیک پیش کسوت یکی دیگر از این دلایل بود.توسعه ی این بازی از اواسط سال ۱۹۹۵ و با قصد ساخت برترین بازی PS شروع شد.این نسخه بعد ها به اسم MGS: The Twin Snakes برای کنسول Gamecube درسال ۲۰۰۴ بازسازی و با گرافیک بهتری ارائه شد.
داستان: داستان بازی حول تاریخ ۲۱ تا ۲۷ فبریه سال ۲۰۰۵ (یعنی ۶ سال پس از وقایع MG2) روایت می شود.هم اکنون کسانی که به واحد نیروی ویژه ی Fox Hound خیانت کرده بودند، در جزیره ای دور در آلاسکا (Fox Archipelago) رهبری یک شورش مسلحانه را برعهده گرفته اند، نام رمز این جزیره Shadow Moses است که امکان در اختیار داشتن این افراد به تسلیحات هسته ای در جزیره وجود داشت.رهبر کسانی که این جزیره را تصرف کرده اند، یک مزدور به نام Liquid Snake (که بعد متوجه می شوید…) است که به یک فناوری هسته ای جدید که Metal Gear REX نام دارد، دست یافته است.این شخص، دولتمردان آمریکا را تهدید کرده که اگر تا ۲۴ ساعت آینده کاری را انجام ندهد(بدلیل لو رفتن داستان، گفته نمی شود!) از سلاح هسته ای خود استفاده می کند.سالید اسنیک که هنوز در بازنشستگی خود به سر می برد(!) به پیشنهاد سرهنگ Roy Campbell به قرارگاه تروریست ها اعزام می شود تا تهدید را خنثی کند و…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/25/MGS_screen_psx.jpg
گیم پلی: اولین چیزی که در ساختار بازی به چشم می آید ، سه بعدی شدن بازی است که هم درگرافیک بازی تاثیری مفید داشته، هم در گیم پلی آن نوآوری هایی ایجاد کرده است، اما مکانیزم اصلی گیم پلی همانند نسخه های قبلی برمبنای مخفی کاری و دور ماندن از دیدرس دشمنان است.این بار دربازی شاهد کات سینها و فیلمهایی برای جذابیت بیشتر خواهیم بود.یک بخش تمرینی هم برای بازیکنان در نظر گرفته شد تا مهارت های تیراندازی و مخفی کاری خود را بهبود بخشند.این بخش VR mode نام داشت.