در این مقاله نگاهی نزدیک به ایجاد موشن گرافیک برای تابلوهای ویدئویی و ریبون در مکانهای ورزشی، از جمله مطالعه موردی با TCU Athletics خواهیم داشت.
وقتی به موشن گرافیک در ورزش فکر می کنید، احتمالاً چند چیز به ذهن شما خطور می کند. بستههای گرافیکی ورزشی، انیمیشنهای سه بعدی حلقهای عجیب در اخبار محلی و تبلیغات Gatorade را نشان میدهد. بخش اغلب نادیده گرفته شده صنعت موشن گرافیک در استادیوم ها و مکان های برگزاری در سراسر جهان است.
امروز به برخی از انواع تابلوهایی که معمولاً در مکانهای ورزشی استفاده میشوند، محتوای آنها و نحوه ایجاد آن محتوا نگاه میکنیم. همچنین نگاهی دقیقتر به استادیوم فوتبال دسته 1 در فورت ورث، تگزاس خواهیم داشت.
مستطیل ها مستطیل هستند، درست است؟ نه چندان. زیبایی بردهای ویدئویی در این است که می توان آنها را تقریباً در هر شکل و اندازه ای که قابل تصور باشد ایجاد کرد. مسلماً رایج ترین آنها مستطیل های بسیار بزرگ هستند.
احتمالاً به دیدن تابلوهای ویدئویی بزرگ، تختههای نواری باریک بلند و حتی حلقههای آویزان در مرکز دایرهای عادت کردهاید. اگر از آنها به خوبی استفاده شود، این تخته ها به طور یکپارچه با نمای استادیوم ترکیب می شوند و با چشمانی وحشتناک توجه خود را به خود جلب نمی کنند. آنها با گرافیکهای پر زرق و برق، به فضای بازی اضافه میکنند، برخی با ویدیوها همگامسازی میشوند در حالی که برخی دیگر از آنها خواسته میشود، و بیشتر آنها نیز مجموعهای از اطلاعات را برای طرفداران تشنهی آمار ارائه میدهند.
وقتی به بردهای ویدیویی نگاه می کنیم، چند دسته از چیزهایی وجود دارد که بیشتر محتواها می توانند در آنها فشرده شوند.
ویدیوها: ویدیوها میتوانند از ویژگیهایی مانند ویدیوهای معرفی تیم گرفته تا عکسهای سر، پاککنندههای بازپخش، اسلایدهای حامی مالی، محتوای از پیش بستهبندیشده و مشخصاً به فید زنده متغیر باشند. اینها معمولاً با وضوح 16:9 یا بسیار نزدیک استاندارد می شوند.
موشن گرافیک های سریع: گرافیک هایی هستند که برای انرژی دادن به جمعیت استفاده می شوند. به این فکر کنید که وقتی تیم میزبان گل می زند، ورزشگاه با نورهای روشن، موسیقی و گرافیک شدید در چهره شما فوران می کند. یا می توان از آنها برای به حرکت درآوردن مقداری حرکت استفاده کرد. تصور کنید که تیم میزبان از کار افتاده است، بنابراین در بین پخشها، دیجی آهنگهایش را افزایش میدهد و بردهای ویدیویی شروع به چشمک زدن گرافیکهایی مانند «بیایید برویم!»، «مقداری سر و صدا کنید!» و «بلندتر!» میشوند.
حامیان مالی: این محتوا جایی است که پول در آن قرار دارد، به معنای واقعی کلمه... محتوای حامیان مالی می تواند کاملاً سوراخ خرگوش باشد زیرا اکثر حامیان همیشه به دنبال راه های جدید و منحصر به فرد برای تعامل با طرفداران هستند. فقط به تختههای ویدیویی، محتوای آنها میتواند بخشهایی در طول بازی با اعلانهای روی صفحه اصلی ویدیو، بخشی از چرخش تخته نواری باشد که در طول بازی دیده میشود، یا به عناصر خاص یک بازی، مانند فیدهای رسانههای اجتماعی، آمار، یا پیوست شده باشد. دوربین های فن همانطور که می توانید تصور کنید، محتوای حامی می تواند از اشکال ساده (لوگوی کوچک) در گوشه پایینی یک ویدیو تا موارد فوق العاده پیچیده باشد. ترکیب عناصر زنده در زمین با رقص صفحه ویدیویی و عناصر تخته نواری.جدای از اینا در قدس آنلاین می توانید 4 نوع مهم موشن گرافیک را بیابید.
اطلاعات بازی: این نیز یک موضوع گسترده است. بسته به محل برگزاری، اطلاعات بازی میتواند به سادگی یک ساعت و امتیاز برای نمایش آمارهای زمان واقعی پیشرفته در مورد تیمها و بازیکنان باشد. خود اطلاعات معمولاً توسط یک سیستم یا سیستم های کامپیوتری خاص هدایت می شود، اما انیمیشن ظریفی وجود دارد که در پس زمینه اتفاق می افتد. به انیمیشن حلقه ای فکر کنید.
یک چیز عجیب در مورد اطلاعات بازی این است که فرم قطعاً از عملکرد پیروی می کند. در حالی که من و شما میخواهیم چیزها زیبا به نظر برسند، گاهی اوقات میتواند باعث شود که خواندن اطلاعات دشوار باشد. برای اینکه آمارها خوب و در عین حال خوانا به نظر برسند، خط خوبی وجود دارد. متأسفانه بسیاری از آن ها به بهترین حدس ها و سپس آزمایش در محل برمی گردد.
دسته ها معمولاً در یک محیط بازی با یکدیگر کار می کنند. به این معنی، اطلاعات بازی نمایش داده خواهد شد در حالی که گرافیک حامیان مالی نیز روی تابلوها و سایر تغییرات مانند آن وجود دارد. زمانی که بعداً وارد رشته دو و میدانی TCU شویم، چند مثال خاص دیگر ارائه خواهم کرد.
بسیاری از عناصر در یک بازی نیز با هم همگام خواهند شد، مانند زمانی که یک ویدیوی معرفی تیم در صفحه اصلی پخش میشود، همه «تختههای پشتیبانی» دیگر (روبانها، حلقهها و غیره) دارای محتوای طراحیشده خواهند بود که همراه با ویدئو احتمالاً در رویدادهایی مانند بازیهای المپیک و برخی از عرصههای NBA که در آن نقشهبرداری طرحریزی نیز برای افزودن یک بعد کاملاً جدید به تجربه بصری طرفداران استفاده میشود، دیدهاید که به حداکثر رسیده است.
گرافیک بورد ویدیویی ساختمان
اکنون که از برخی از این عناصر در سالن های زنده بیشتر آگاه هستید، چگونه ساخته می شوند؟ این پاسخ در ظاهر بسیار ساده است: اکثر برنامههای ویرایش ویدیو/گرافیک میتوانند برای این صفحهها محتوا بسازند. افتر افکت، سینما 4 بعدی و فتوشاپ تا حد زیادی رایجترین ابزارهای تجارت هنگام ایجاد محتوا برای این تابلوهای عجیب و غریب هستند. در کوتاهمدت، حتی میتوانید Premiere را برای ساخت این گرافیکها تشویق کنید، اما خارج از ویدیوی استاندارد، توصیه نمیشود. همچنین به نظر می رسد صف بی پایانی از مردم وجود دارند که فکر می کنند ما همه چیز را از Microsoft PowerPoint اجرا می کنیم…
به هر حال... کلید ایجاد این محتوا و کارکرد آن با سیستمهای رایانهای که بردهای ویدیویی را اجرا میکنند، توجه دقیق به مشخصات مورد نیاز ویدیوی نهایی است. برای یک درس سریع، جوی یک آموزش عالی در مورد jumbotrons انجام داد که می توانید آن را بررسی کنید.
در نهایت، ابعاد، نرخ فریم و کدک ها مهم ترین مواردی هستند که باید هنگام تحویل محصول نهایی خود در نظر بگیرید. این سه مورد با اندازه تابلوهایی که محتوا در آنها نمایش داده می شود، سیستم(های) رایانه ای که محتوا را اجرا می کند و به طور خاص نحوه استفاده از آن محتوا تعیین می شود. منظورم این است که محتوا همیشه روشن است؟ آیا در پس زمینه است؟ در پیش زمینه؟ آیا با دستور ظاهر می شود یا برنامه نویسی؟ و غیره.
بنابراین چه نوع سیستم هایی این غول های ویدیویی را اجرا می کنند؟ خوشحالم که پرسیدی در اینجا بازیگران بزرگ در زمینه بردهای ویدئویی آورده شده است:
ChyronHego: ClickEffects
بیان راس
داکترونیک
VizRT
هر کدام از این سیستم ها پیچیدگی های مختلفی دارند. چیزی که در بین همه آنها رایج است این است که آنها فایل های ویدیویی و صوتی (ایجاد شده در کدک های خاص) را می گیرند و آنها را به یک رابط کاربر پسند برای استقرار سریع در طول رویدادهای ورزشی می کشانند. این ماشینها قسمت جلویی یک زیرساخت بسیار بزرگتر هستند که یک سیگنال ویدیویی را میگیرند و آن را به نقطه مناسب روی یک نمایشگر ویدیویی بزرگ ترسیم میکنند.
منبع